Na tomhle specializovaném oboru digitálního designu se budeme zabývat tvorbou grafiky a multimediální reklamy pro sociální média – především Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn a TikTok. Nejprve ovládneme teorie počítačové grafiky a grafického designu a následně se pustíme do práce s aplikací Adobe Express, která nabízí ucelené modulární prostředí pro vytváření statické i pohyblivé (animované) reklamy a videoreklamy – tedy zejména postů, statusů, coverů a hotových příspěvků pro sociální sítě.
INFORMACE
Organizační forma výuky: Kombinovaná, víceformní (PREZENČNÍ VÝUKA VE TŘÍDĚ nebo PREZENČNÍ ONLINE + DISTANČNÍ výuka v online učebně LMS)
- PREZENČNĚ VE TŘÍDĚ nebo prezenčně ONLINE – výuka a tlumočení, zkoušky, demonstrace, designové analýzy praktických projektů, tipy a triky, konzultace, otázky a odpovědi,
- DISTANČNÍ VÝUKA LMS – přípravná témata, teorie, předměty, demonstrace a simulace, podrobné videokurzy) – kompletní přehledy předmětů a kurzů,
Požadované vstupní vzdělání
- Minimálně SŠ vzdělání, obvyklá práce s PC
- Vhodné pro začátečníka v grafice a designu: ano
Jazykové prostředí
- Během prezenční výuky: čeština nebo slovenština
- Online systém: čeština a slovenština (teorie), angličtina (videokurzy)
Metody a formy výuky
- Teoretická příprava v online učebně,
- Startovací a pokročilá softwarová školení v online učebně,
- Tlumočení a praktický výcvik prezenčně v učebně nebo prezenčně online,
- Projekty a úkoly (kombinované)
- Pokročilá témata a techniky, diskuze (kombinovaná).
- Podrobněji o formách vzdělávání v sekci: >> Formy vzdělávání,
Ceny a přihláška
- 6 700 Kč (268 €)
- Přihláška a postup: >> Přihláška k akreditovanému kurzu / akreditovanému studiu
Rozsah a termíny
- Rozsah kurzu: 24,00 hodin / 2-4 týdny (v závislosti na intenzitě lekcí)
- Vyhlášení termínů: veřejné termíny nebo individuálně dle zájmu, na míru.
- Slevy pro více svazů: ano, dohodou
Rozvrh výuky
- 1 týden: Přístup do vzdělávacího systému, přípravné kurzy, teorie, předměty – distanční LMS
- 2. týden: Praxe a dovednosti práce v aplikacích – prezenční + studium v online učebně a domácí úkoly
- 3. týden: Řešení praktických úkolů a projektů – prezenční + studium v online učebně a domácí úkoly
Poznámka: rozvrh je přizpůsobitelný individuálním požadavkům účastníků, pokud se celá skupina dohodne na úvodní tréninkové lekci.
UČEBNÍ PLÁNY
AKR0: Teorie počítačové grafiky a designových disciplín (povinná příprava):
Úvod do počítačové grafiky
- Základní pojmy a rozhled v oboru
- Obory a specializace v oblasti digitálního designu
- Vektorová a bitmapová grafika – principy, výhody, aplikace
- Multimédia – principy animace, video a video soubory, zvuk
- Barevné režimy RGB a CMYK
- Formáty souborů – pro tisk, web, video, animace a zvuk
- Integrace softwaru Creative Cloud
Teorie grafického designu
- Co je grafický design – definice, historie, současnost,
- Design a vizuální kód jedince – biologické, kulturní, sociologické aspekty
- Interakce s prostředím – podnět, reakce, asociace, rozvoj zrakového vidění
- Záměrné vytváření prvků a jejich vztahů – proces návrhu a vizuálního myšlení
- Prvky domovské obrazovky a jejich vlastnosti – barva, tvar, velikost, prostor (nositelé obsahu)
- Základní kameny designu – linie, rámy, náběhy, gradient, prázdný prostor (nositelé konstrukce)
- Pracovní nástroje digitálního návrháře – mřížky, vodítka, pravítka, sloupce
- Základní pravidla návrhu – jednota, rytmus, účelnost, přehlednost, vizuální navigace
Písmo a typografie
- Písmo – základní pojmy, anatomie
- Písma a jejich rozdělení
- Základní typografické vlastnosti písma
- Typografické a stylistické alternativy, piktogramy
- Rychlost za text a typy sazeb
- Typografická pravidla za cenu
- Některé z nejčastějších chyb při práci s písmy, sazbou a typografií
Barvy a psychologie barev
- Barva ve fyzice,
- Viditelné spektrum,
- Odraz světla a vnímání barev,
- Míchání barev,
- Základní barevný prostory RGB a CMYK,
- Barevné modely HSV, LAB a další
- Barvy a bitový zápis
- Rozdělení barev
- Barevný kruh a vlastnosti barev
- Barevné motivy v digitálním designu
- Psychologické působení různých barev
Specifika tvorby obsahu pomocí umělé inteligence
- Principy tvorby generativního obsahu
- Současný stav nástrojů a modelů umělé inteligence a budoucnost
- Obecný přehled řešení pro tvorbu vizuálního obsahu
- Společenské, etické a právní aspekty při tvorbě generatívneho obsahu
- Společnost Adobe a její koncept umělé inteligence – Adobe Firefly & Adobe CC
AKR8: AI design a multimédia – digitální tvorba s umělou inteligencí
Adobe EXPRESS – Robustní prostředí pro navrhování okamžitého grafického a multimediálního obsahu pro web, obrazovku a sociální sítě, včetně funkcí generujících obsah umělou inteligenci
- O programu a jeho možnostech
- Rozhraní aplikace – popis, navigace, orientace
- Šablony – multimediální bankovní a expresní šablony
- Integrace s profesionálními prostředími Adobe Creative Cloud
Modul Social media
- Nový projekt – prázdný, nový ze stránky předlohy, nahrání z vlastní stránky předlohy
- Nový projekt podle platforem – Facebook, YouTube, X, TikTok, Instagram
- Nastavení projektu – Změna velikosti, Motivy, Barva pozadí, Přeložit projekt
- Nástroje pro tvorbu a obsah – text, fotografie, zvuk, video
- Možnosti úprav jednotlivých nástrojů – podrobné zaškolení
- Publikování a stahování
Modul Video
- Nový videoprojekt – prázdný, ze šablony videa, z vašich vlastních videí
- Možnosti úprav video assetů – stříhání, kompozice časové osy, slučování, ořezávání, stupňování barev, efekty a titulky
- Kombinování videozáznamů s dalším textem, obrázkem a zvukem
- Publikování a stahování
Modul Photo
- Nový projekt – prázdný, z fotografie, ze šablony fotografie
- Úpravy a manipulace s pixelovou grafikou – pozadí, změna velikosti, oříznutí
- Integrace funkcí AI – převod textu na obrázek
- Kombinujte s texty a vektorovou grafikou
- Publikování a stahování
Modul Document
- Nový projekt – prázdný, z PDF, z předlohy médií
- Nastavení rozvržení
- Import médií, sazba, konstrukční postupy
- Nejčastější projekty – leták, jídelní lístek, newsletter, plakát
- Publikování a stahování
Modul Marketing
- Nový projekt – prázdný, z grafického vzoru, z vlastních vzorových stránek
- Postupy importu a návrhu médií
- Nejčastější projekty – logobrand, propagační reklamy a bannery, prezentace, microsites
- Publikování a stahování
Modul Generative
- Plná integrace nástrojů a funkcí umělé inteligence z aplikace Adobe Firefly (výše)
CREATIVE CLOUD A TVORBA S UMĚLOU INTELIGENCÍ
- Rozhraní a nástroje Creative Cloud
- Komponenty a doplňkové služby – CC desktop
- Integrace služeb Adobe Firefly, Adobe Express a klasického softwaru Creative Cloud
Praktická cvičení a projekty
- Vytvoření statické reklamy pro sociální sítě podle zvoleného tématu
- Vytvoření videoreklamy s využitím multimediálních prvků, pro sociální sítě, dle zvoleného tématu
Forma závěrečné zkoušky
- Závěrečný test (požadovaná úspěšnost 85%)
- obhajoba závěrečné práce z vytvořených projektů dle výběru účastníka
Studijní materiály
- interaktivní přednášky, demonstrace, simulace, elektronické testy, podrobné videokurzy o software (slovensky a anglicky), odborná školení
Software pro studium našich kurzů:
- ADOBE: Na stránce www.adobe.com vytvořte si nejprve bezplatné Adobe ID účet. Následně si objednejte a zakupte Express (11,99 € / měsíčně), případně si zakupte celý balík Creative Cloud pro studenty za 19,50 € měsíčně
- Program Adobe Express následně není třeba instalovat, běží jako online webová aplikace
VÍCE INFO:
Jaroslav Verlík
Tel. 0703 351 198
info@mlearning.cz