Na tomhle specializovaném oboru digitálního designu se budeme zabývat tvorbou grafiky a multimediální reklamy pro sociální média – především Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn a TikTok. Nejprve ovládneme teorie počítačové grafiky a grafického designu a následně se pustíme do práce s aplikací Adobe Express, která nabízí ucelené modulární prostředí pro vytváření statické i pohyblivé (animované) reklamy a videoreklamy – tedy zejména postů, statusů, coverů a hotových příspěvků pro sociální sítě.

INFORMACE

Organizační forma výuky: Kombinovaná, víceformní (PREZENČNÍ VÝUKA VE TŘÍDĚ nebo PREZENČNÍ ONLINE + DISTANČNÍ výuka v online učebně LMS)

  • PREZENČNĚ VE TŘÍDĚ nebo prezenčně ONLINE – výuka  a tlumočení, zkoušky, demonstrace, designové analýzy praktických projektů, tipy a triky, konzultace, otázky a odpovědi,
  • DISTANČNÍ VÝUKA LMS – přípravná témata, teorie, předměty, demonstrace a simulace, podrobné videokurzy) – kompletní přehledy předmětů a kurzů,

Požadované vstupní vzdělání

  • Minimálně SŠ vzdělání, obvyklá práce s PC
  • Vhodné pro začátečníka v grafice a designu: ano

Jazykové prostředí

  • Během prezenční výuky: čeština nebo slovenština
  • Online systém: čeština a slovenština (teorie), angličtina (videokurzy)

Metody a formy výuky

  • Teoretická příprava v online učebně,
  • Startovací a pokročilá softwarová školení v online učebně,
  • Tlumočení a praktický výcvik prezenčně v učebně nebo prezenčně online,
  • Projekty a úkoly (kombinované)
  • Pokročilá témata a techniky, diskuze (kombinovaná).
  • Podrobněji o formách vzdělávání v sekci: >> Formy vzdělávání,

Ceny a přihláška

Rozsah a termíny

  • Rozsah kurzu: 24,00 hodin / 2-4 týdny (v závislosti na intenzitě lekcí)
  • Vyhlášení termínů: veřejné termíny nebo individuálně dle zájmu, na míru.
  • Slevy pro více svazů: ano, dohodou

Rozvrh výuky

  • 1 týden: Přístup do vzdělávacího systému, přípravné kurzy, teorie, předměty – distanční LMS
  • 2. týden: Praxe a dovednosti práce v aplikacích – prezenční + studium v online učebně a domácí úkoly
  • 3. týden: Řešení praktických úkolů a projektů – prezenční + studium v online učebně a domácí úkoly

Poznámka: rozvrh je přizpůsobitelný individuálním požadavkům účastníků, pokud se celá skupina dohodne na úvodní tréninkové lekci.

UČEBNÍ PLÁNY

AKR0: Teorie počítačové grafiky a designových disciplín (povinná příprava):

Úvod do počítačové grafiky

  • Základní pojmy a rozhled v oboru
  • Obory a specializace v oblasti digitálního designu
  • Vektorová a bitmapová grafika – principy, výhody, aplikace
  • Multimédia – principy animace, video a video soubory, zvuk
  • Barevné režimy RGB a CMYK
  • Formáty souborů – pro tisk, web, video, animace a zvuk
  • Integrace softwaru Creative Cloud

Teorie grafického designu

  • Co je grafický design – definice, historie, současnost,
  • Design a vizuální kód jedince – biologické, kulturní, sociologické aspekty
  • Interakce s prostředím – podnět, reakce, asociace, rozvoj zrakového vidění
  • Záměrné vytváření prvků a jejich vztahů – proces návrhu a vizuálního myšlení
  • Prvky domovské obrazovky a jejich vlastnosti – barva, tvar, velikost, prostor (nositelé obsahu)
  • Základní kameny designu – linie, rámy, náběhy, gradient, prázdný prostor (nositelé konstrukce)
  • Pracovní nástroje digitálního návrháře – mřížky, vodítka, pravítka, sloupce
  • Základní pravidla návrhu – jednota, rytmus, účelnost, přehlednost, vizuální navigace

Písmo a typografie

  • Písmo – základní pojmy, anatomie
  • Písma a jejich rozdělení
  • Základní typografické vlastnosti písma
  • Typografické a stylistické alternativy, piktogramy
  • Rychlost za text a typy sazeb
  • Typografická pravidla za cenu
  • Některé z nejčastějších chyb při práci s písmy, sazbou a typografií

Barvy a psychologie barev

  • Barva ve fyzice,
  • Viditelné spektrum,
  • Odraz světla a vnímání barev,
  • Míchání barev,
  • Základní barevný prostory RGB a CMYK,
  • Barevné modely HSV, LAB a další
  • Barvy a bitový zápis
  • Rozdělení barev
  • Barevný kruh a vlastnosti barev
  • Barevné motivy v digitálním designu
  • Psychologické působení různých barev

Specifika tvorby obsahu pomocí umělé inteligence

  • Principy tvorby generativního obsahu
  • Současný stav nástrojů a modelů umělé inteligence a budoucnost
  • Obecný přehled řešení pro tvorbu vizuálního obsahu
  • Společenské, etické a právní aspekty při tvorbě generatívneho obsahu
  • Společnost Adobe a její koncept umělé inteligence – Adobe Firefly & Adobe CC

AKR8: AI design a multimédia – digitální tvorba s umělou inteligencí

Adobe EXPRESS – Robustní prostředí pro navrhování okamžitého grafického a multimediálního obsahu pro web, obrazovku a sociální sítě, včetně funkcí generujících obsah umělou inteligenci

  • O programu a jeho možnostech
  • Rozhraní aplikace – popis, navigace, orientace
  • Šablony – multimediální bankovní a expresní šablony
  • Integrace s profesionálními prostředími Adobe Creative Cloud

Modul Social media

  • Nový projekt – prázdný, nový ze stránky předlohy, nahrání z vlastní stránky předlohy
  • Nový projekt podle platforem – Facebook, YouTube, X, TikTok, Instagram
  • Nastavení projektu – Změna velikosti, Motivy, Barva pozadí, Přeložit projekt
  • Nástroje pro tvorbu a obsah – text, fotografie, zvuk, video
  • Možnosti úprav jednotlivých nástrojů – podrobné zaškolení
  • Publikování a stahování

Modul Video

  • Nový videoprojekt – prázdný, ze šablony videa, z vašich vlastních videí
  • Možnosti úprav video assetů – stříhání, kompozice časové osy, slučování, ořezávání, stupňování barev, efekty a titulky
  • Kombinování videozáznamů s dalším textem, obrázkem a zvukem
  • Publikování a stahování

Modul Photo

  • Nový projekt – prázdný, z fotografie, ze šablony fotografie
  • Úpravy a manipulace s pixelovou grafikou – pozadí, změna velikosti, oříznutí
  • Integrace funkcí AI – převod textu na obrázek
  • Kombinujte s texty a vektorovou grafikou
  • Publikování a stahování

Modul Document

  • Nový projekt – prázdný, z PDF, z předlohy médií
  • Nastavení rozvržení
  • Import médií, sazba, konstrukční postupy
  • Nejčastější projekty – leták, jídelní lístek, newsletter, plakát
  • Publikování a stahování

Modul Marketing

  • Nový projekt – prázdný, z grafického vzoru, z vlastních vzorových stránek
  • Postupy importu a návrhu médií
  • Nejčastější projekty – logobrand, propagační reklamy a bannery, prezentace, microsites
  • Publikování a stahování

Modul Generative

  • Plná integrace nástrojů a funkcí umělé inteligence z aplikace Adobe Firefly (výše)

CREATIVE CLOUD A TVORBA S UMĚLOU INTELIGENCÍ

  • Rozhraní a nástroje Creative Cloud
  • Komponenty a doplňkové služby – CC desktop
  • Integrace služeb Adobe Firefly, Adobe Express a klasického softwaru Creative Cloud

Praktická cvičení a projekty

  • Vytvoření statické reklamy pro sociální sítě podle zvoleného tématu
  • Vytvoření videoreklamy s využitím multimediálních prvků, pro sociální sítě, dle zvoleného tématu

Forma závěrečné zkoušky

  • Závěrečný test (požadovaná úspěšnost 85%)
  • obhajoba závěrečné práce z vytvořených projektů dle výběru účastníka

Studijní materiály

  • interaktivní přednášky, demonstrace, simulace, elektronické testy, podrobné videokurzy o software (slovensky a anglicky), odborná školení

Software pro studium našich kurzů:

  • ADOBE: Na stránce www.adobe.com vytvořte si nejprve bezplatné Adobe ID účet. Následně si objednejte a zakupte Express (11,99 € / měsíčně), případně si zakupte celý balík Creative Cloud pro studenty za 19,50 € měsíčně
  • Program Adobe Express následně není třeba instalovat, běží jako online webová aplikace

VÍCE INFO:
Jaroslav Verlík
Tel. 0703 351 198
info@mlearning.cz